Kurs Scratch 3.0

Kurs Scratch 3.0
kurs scratch

Scratch 3.0 to stworzone przez M.I.T. Media Lab środowisko programistyczne. Umożliwia ono przede wszystkim naukę podstaw programowania. Scratch pozwala na tworzenie przede wszystkim animacji, interaktywnych historyjek, quizów, gier itd. W Scratch programowanie odbywa się w bardzo przystępny wizualny sposób dlatego jest idealne również dla początkujących. Skrypt tworzymy łącząc ze sobą w odpowiedniej kolejności bloki, podobnie do puzzli. Elementy naszych programów możemy wybierać z bogatego zasobnika, możemy również  tworzyć je samodzielnie lub dodawać z zewnętrznych źródeł.

Dlaczego warto uczyć się programowania w Scratch

Programowanie to zdolność, która staje się coraz bardziej istotna w dzisiejszym cyfrowym świecie. Jednym z najlepszych narzędzi do nauki programowania, zwłaszcza dla początkujących, jest Scratch. Warto zgłębiać tę umiejętność z wielu powodów. Poniżej przedstawiam kilka kluczowych argumentów, dlaczego warto uczyć się programowania w Scratch.

Łatwość nauki:

Scratch jest językiem programowania wizualnego, co oznacza, że zamiast pisać kod, używamy gotowych bloków logicznych. To znacznie obniża próg wejścia do świata programowania, co jest szczególnie istotne dla osób, które nigdy wcześniej nie miały do czynienia z programowaniem.

Kreatywność:

Scratch umożliwia tworzenie interaktywnych animacji, gier, historii i innych projektów. Dlatego też, jest to świetne narzędzie dla osób kreatywnych, które chcą wyrazić swoje pomysły i tworzyć własne dzieła.

Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia:

Programowanie wymaga myślenia w sposób logiczny i strukturalny. W Scratch, poprzez łączenie bloków, uczymy się planowania, analizy problemów i rozwiązywania ich krok po kroku.

Rozwijanie umiejętności matematycznych:

W Scratch często stosuje się operacje matematyczne, co pomaga w lepszym zrozumieniu matematyki i praktycznych zastosowań tego przedmiotu.

Kreatywność i rozwijanie umiejętności:

Programowanie w Scratch zachęca do eksperymentowania i tworzenia własnych projektów. To doskonała platforma do nauki i rozwoju umiejętności programistycznych.

Współpraca i dzielenie się:

Społeczność Scratch jest aktywna i zachęca do dzielenia się swoimi projektami. To pozwala na naukę od innych oraz na tworzenie projektów wspólnie z innymi.

Przygotowanie do nauki innych języków programowania:

Scratch stanowi doskonałe fundamenty dla przyszłej nauki bardziej zaawansowanych języków programowania. Ucząc się Scratch, jeszcze bardziej ułatwiamy sobie zrozumienie podstawowych koncepcji programowania.

Edukacja i nauka:

Scratch jest często używany w szkołach i na kursach online do nauczania podstaw programowania. Dlatego też jest to narzędzie, które może pomóc w zdobywaniu wiedzy i umiejętności.

Przydatność w przyszłości:

Umiejętność programowania staje się coraz bardziej wartościowa na rynku pracy. Nawet jeśli nie planujesz zostania programistą, zdolność do logicznego myślenia i rozwiązywania problemów jest ceniona w wielu dziedzinach.

Zabawa i satysfakcja:

Tworzenie własnych projektów w Scratch i widzenie ich działania dostarcza przede wszystkim ogromną satysfakcję, ale też zabawę.

Podsumowując, warto uczyć się programowania w Scratch ze względu na jego prostotę, kreatywność i rozwijanie umiejętności logicznego myślenia. To narzędzie, które może być użyteczne w różnych dziedzinach, a także dostarcza wiele radości z tworzenia własnych projektów. Niezależnie od wieku, Scratch jest dostępny i zachęca wszystkich do odkrywania świat programowania.

Adres strony Scratch: scratch.mit.edu

KURS VIDEO

01 Wprowadzenie

02 Animacja – Gospodarstwo

03 Gra – Labirynt

04 Gra – Pan Krab

05 Gra – Nurek poziom 1

06 Gra – Nurek poziom 2

07 Gra – Pong dla dwóch graczy

08 Rysowanie i powtarzanie poleceń

09 Zmienne i obliczenia

10 Sytuacje warunkowe

11 Algorytm Euklidesa

12 Gra – Zgadnij liczbę

13 Gra – Kot goni mysz

14 Wyszukiwanie największego i najmniejszego elementu w zbiorze

15 Gra pingwiny dwa poziomy dla dwóch graczy

16 Rysowanie, układ współrzędnych

17 Procedury z parametrem i bez parametru

18 Udostępnianie i pobieranie projektów

19 Jak zrobić grę Flappy Bird

20 Czy ta liczba jest parzysta?

21 Sprawdzamy podzielność liczb

WPISY

ZOBACZ TAKŻE