Gra PAN KRAB

gra pan krab

Gra Pan Krab

Gra polega na poruszaniu prawo – lewo krabem i łapaniu spadających jabłek. Utrudnienie gry stanowią błyskawice, które odbierają zdobycz naszemu bohaterowi.

Zadanie 1

Wybieramy tło do naszej gry. Możemy też narysować je sami.

Zadanie 2

Wybieramy i programujemy postać którą będziemy sterować. W tym przypadku skrypt ruchu będzie zawierał tylko kierunki prawo i lewo. Konieczne jest również ustawienie odpowiedniego stylu obrotu. Niezbędne jest również określenie punktu startu naszej postaci.

gra pan krab

Zadanie 3

Wprowadzamy element który będziemy zbierać w tym przypadku jabłko. Skrypt tego przedmiotu musi zawierać określenie kierunku oraz prędkości poruszania im większa prędkość tym trudniejsza będzie gra. Aby zapewnić ciągłe spadanie jabłek należy określić warunek jeżeli dotyka krawędź to idzie do miejsca początkowego które określa się w osi poziomej x za pomocą losowania natomiast w osi pionowej y określamy tak aby po pojawieniu się przedmiot nie dotykał krawędzi w tym przypadku y: 160.

gra pan krab

Zadanie 4

Wprowadzamy element utrudniający rozgrywkę czyli błyskawice. Skrypt błyskawicy jest właściwie taki sam jak jabłka z tą różnicą że punk startowy błyskawicy musi być w pionowej osi y określony na 130 tak aby nie dotykał krawędzi.

gra pan krab

Zadanie 5

Wprowadzenie zmiennych i określenie warunków przydzielania punktów. Tworzymy zmienną punkty.
W skrypcie jabłka ustawiamy ilość punktów po uruchomieniu na 0.

Następnie wstawiamy warunek jeżeli dotyka kraba to zmień punkty o 1 i aby uniknąć naliczania większej ilości punktów przenosimy jabłko do pozycji startowej używając tego samego skryptu co wcześniej. Należy pamiętać aby całość zamknąć w pętli zawsze.

Do skryptu błyskawicy dodajemy warunek dzięki któremu po trafieniu kraba nasz bohater straci 2 punkty.

Zadanie 6

Aby zwiększyć stopień trudności naszej gry utworzymy kilka błyskawic. Aby to zrobić duplikujmy już zaprogramowaną błyskawicę za pomocą prawego przycisku myszy. Tworzymy w sumie 3 błyskawice.

Zadanie 7

Gra Pan Krab kończy się w momencie uzyskania 20 punktów.


Adres strony Scratch: scratch.mit.edu

Całość kursu Scratch 3.0