Gra LABIRYNT
Naszym zadaniem jest stworzenie gry, w której Hipopotam musi dotrzeć do truskawki a pokonując labirynt nie może dotknąć jego ścian.
Zadanie 1
Korzystając z edytora tworzymy nowe tło. W tym celu możemy narysować całkiem nowe tło lub wykorzystać już istniejące i tylko dodać do niego ściany labiryntu. Istotny jest kolor ścian, ponieważ będziemy wykorzystywać go do ustalenia warunków.
Zadanie 2
Tworzymy skrypt odpowiedzialny za poruszanie się postaci oraz miejsce w którym rozpocznie grę. Musimy pamiętać o ustawieniu odpowiedniej wielkości naszej postaci oraz o wyborze stylu obrotu lewo – prawo.
Zadanie 3
Gra LABIRYNT posiada określone warunki.
Jeśli postać dotknie ściany zostanie ukarana w tym przypadku powie AUĆ! I wróci na start.
Warunek zwycięstwa i zakończenia gry to dotknięcie truskawki, wykorzystujemy kolor duszka.
Adres strony Scratch: scratch.mit.edu