10-letnia programistka, czyli Samira Mehta stała się nowym odkryciem Doliny Krzemowej. W wieku ośmiu lat opracowała własną grę planszową o nazwie Coder Bunnyz. Gra ta ma pomóc dzieciom nauczyć się podstaw programowania oraz ułatwić zrozumienie czym jest kodowanie.
Swoją karierę 10-letnia programistka rozpoczęła od zajęcia drugiego miejsca w prestiżowym konkursie PitchFest 2016. Dzięki temu producenci Cartoon Network poświęcili Samirze jeden z odcinków swojego programu „Powerpuff Girls”. Za sprawą świetnego planu marketingowego opracowanego z pomocą ojca Rakesha Mehta (inżyniera firmy Intel) dziewczynka sprzedała w rok tysiąc pudełek z grą, zarabiając 35 tysięcy dolarów.
Od tamtego czasu wzięła udział w wielu konferencjach i prowadziła warsztaty, w których uczestniczyło ponad 2 tysiące dzieci. Miała również okazję prowadzić szkolenia we współpracy z takimi firmami jak: Google czy Microsoft. 10-letnia programistka jest też częstym gościem konferencji technologicznych. Rozpoczęła również działalność charytatywną jej inicjatywa „Yes, 1 Billion Kids Can Code” umożliwia fundowanie gry wybranym szkołom. Samira organizuje w tych placówkach zajęcia, podczas których tłumaczy jak najlepiej wykorzystać jej grę. Na początku roku szkolnego 2018/2019 korzystało z niej 106 szkół.
Gra cieszy się tak dużym powodzeniem, że Samaira właśnie wypuściła drugą część. Nowa gra, Coder Mindz, uczy dzieci, jak programować przy użyciu sztucznej inteligencji.
Sukces Samiry i jej gier pokazuje popularność programowania wśród dzieci i nie tylko.
Źródła